21 Ağustos 2024 Çarşamba

Kahve İmparatorluğu: Starbucks'ın Yolculuğu

Amerika Birleşik Devletleri'nde halkın çoğu, evlerinin dışında daha fazla kahve tüketiyor, ancak yerleşik bir kahvehane zinciri bulunmuyordu. Howard Schultz, bu açığı fark etti ve kahve ile sohbeti bir yaşam tarzı trendine dönüştürerek 6 milyar dolarlık Starbucks şirketine dönüştürdü. Bu başarıyı, durmak bilmeyen yenilikçilik, şaşmaz bir ayrıntı gözü ve pazarın nabzını tutan hassas bir yaklaşım ile elde etti.

2003 yılında, ABD ekonomisi durgunluk içinde sarsılıyordu. Birçok perakende devi zarar açıklıyor ve iflas başvurusunda bulunuyordu. Starbucks'ın Japonya operasyonları o yıl 3,9 milyon dolar zarar açıkladı, aynı zamanda şirket Avrupa ve Orta Doğu'da da kötü performans sergiledi.


Yazının devamı: https://www.sosyalmedyaloji.com/starbucks-yolculugu/






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder